donderdag 1 december 2016

Veritas Naaien uitgeprobeerd, de ELKE top

In het magazine van Veritas naaien staat er een leuke top, de ELKE top. 


Veritas Creatief Magazine nr.7

De ELKE top met glitter band
De ELKE top

Een tof stofje met "pied de poule" motief (de bekende kippenpoot-afdruk) lag al lang geduldig te wachten tussen mijn stoffenstapel. Een jurk in pied de poule vind ik "te veel" motief, maar voor deze top is het ideaal. Het geeft een chique look.

Rekbare "pied de poule" stof
De uitleg in het magazine om het stuk te maken is nogal summier, dus besloot ik er een tutorial van te maken.

Het is een patroon dat eenvoudig en snel te maken is. De 3-kwart mouwen maken hem elegant vind ik. 
Voor de rest is het geen aanpassend model, ter hoogte van de borst zit er wel een figuurnaad. Als je een dikkere stof neemt, staat de top een beetje "bol", wat het dan weer trendy maakt.


de ELKE top wordt UNIEK STUK van Winny
De meeste delen heb ik aan elkaar gestikt met de overlock (4-draads).

Veritas pimpt deze top met een glitter-band op de mouwen of een fake rits achteraan. 
Ik heb bovenaan de rug een lint opgestikt, gerecycleerd van een afgedankte jurk.


Het lint is dwars op de rug gestikt
Striklint,
gerecycleerd van een afgedankte jurk


Kort van stof

Plus!

snel klaar
zonder rits
aangenaam om te dragen
elegante 3-kwartmouw
mooie halsafwerking dankzij halsbeleg

Min?

werkbeschrijving misschien iets té beknopt
zonder extra uitleg nogal moeilijk voor beginners, alhoewel het model niet ingewikkeld is
(klein minpuntje): stofrichting-pijl ontbreekt bij halsbeleg (=> opgelost in de tutorial)

Nog eens maken in een ander stofje?

zeker!

Ook maken?

laat je begeleiden door mijn volledige doch beknopte tutorial op de naaitutorials pagina. Succes!

3-kwart mouw met omslag van 5cm

Ronde hals met halsbeleg binnenin






Geen opmerkingen:

Een reactie posten